Handelsbetingelser
Lykke by Lykke
Lindholm Nærbanevej 5
9400 Nørresundby
CVR.: 37031429
Har du spørgsmål?
Hos Lykke by Lykke bestræber vi os altid på at give dig den allerbedste oplevelse. Du har derfor altid mulighed for at kontakte vores skønne lykkesupportere, som altid tager imod dig med et smil uanset om du kommer forbi vores lager, ringer eller skriver til os. Vi glæder os til at hjælpe dig!
E-mail: [email protected]
eller ring til os:
Tlf: +45 70 66 60 50
Man-fre: 9:00-10:00 & 13:00-14:00
Weekend og helligdage: Lukket
Åbningstider for afhentning/returnering hos os:
Man-fre: 08:30-15:00
Weekend og helligdage: Lukket
1. Levering
Hos Lykke by Lykke bestræber vi os altid på at levere din bestilling inden for 1-2 hverdage i samarbejde med Bring, Post Nord eller GLS. Leveringsperioden kan variere ved helligdage ekstraordinær travlhed.
Vi har følgende leveringsmetoder:
- Afhent hos os
(Gratis) - GLS pakkeshop
(Gratis ved køb over 499,- ellers 39 kr.) - GLS hjemmelevering
(49 kr.) - Bring pakkeshop
(39 kr.) - Bring hjemmelevering/flex-levering
(59 kr.) - PostNord pakkeshop
(39 kr. ved køb over 499,- ellers 49 kr.) - PostNord hjemmelevering
(59 kr.)
Lykke by Lykke samarbejder med Bring, PostNord og GLS, og alle forsendelser sendes som pakker med eller uden omdeling. Forsendelsesvalg foretager du selv ved ordrens afgivelse. Alle pakker har ”track and trace”, så du kan følge din levering via den mail, som henholdsvis Bring, PostNord eller GLS sender dig. Alle benytter en mail- eller sms-service, der oplyser, hvor din pakke kan spores og hvornår din pakke leveres eller kan afhentes på nærmeste posthus eller pakkeboks.
Vi bestræber os desuden altid på at afsende din ordre fra vores lager inden kl. 15 på hverdage. Sker det uheldige, at vi har en lagerfejl på en af dine varer kan det ske, at din pakke bliver forsinket i tiden hvor vi forsøger at finde den bedste løsning på problemet. Afsendelsen af din pakke kan naturligvis også blive forsinket ved ekstraordinær travlhed.
Det er dit ansvar som kunde at oplyse den korrekte leveringsadresse. Endvidere er det dit ansvar, at der på adresse og postkasse er synligt og korrekt navn, så din pakke kan leveres af Bring, PostNord eller GLS. Skulle det ske, at pakken kommer retur til Lykke by Lykke af denne grund, er det dit ansvar som kunde at betale for et nyt fragtgebyr på 39,- for at få pakken sendt på ny (gældende i Danmark).
Hos Lykke by Lykke er der også mulighed for at bestille og betale dine varer online, og herefter selv afhente dem personligt ved vores webshoplager, Lindholm Nærbanevej 5, 9400 Nørresundby, mod forevisning af ordrebekræftelse mandag til fredag mellem 08.30 og 15.00. Ved at vælge denne metode sparer du leveringsfragten. Ring ved tvivlsspørgsmål på 70 66 60 50.
Vedr. "AFHENT SELV" pakker
Pakker hvor der er valgt "Afhent selv" skal afhentes inden 7 hverdage fra den dag du får besked om at pakken er klar til afhentning. Hentes pakken ikke inden fristen udløber vil der blive trukket et håndteringsgebyr på 39 kr. med mindre andet er aftalt med vores kundesupport.
2. Betaling
- Mobilepay
- Dankort/Visadankort
- Visa/Visadebit
- Maestro/JBC
- ViaBill
Du kan altid være helt tryg ved dine betalinger når du handler hos Lykke by Lykke. Vi tager ikke kortgebyrer. Samtlige kortoplysninger bliver krypteret med en såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan se dine kontoinformationer, og kun PBS kan tyde dem. I forbindelse med køb via elektronisk betaling benyttes en sikker forbindelse, som sikrer, at samtlige betalingsoplysninger ikke kan havne i forkerte hænder. Lykke by Lykke registrerer IP-adressen, hvorfra købet foretages. Disse oplysninger tages i brug ved falsk betaling og udleveres til evt. politiefterforskning. Kun det godkendte beløb på din bestilling kan fratrækkes, hvilket sker straks når varerne afsendes fra Lykke by Lykke.
Alle priser i Lykke by Lykke er pålagt dansk moms på 25%. Priserne er angivet uden fragt.
Alle købsaftaler, ordrebekræftelser mv. indgås på dansk og der afregnes ligeledes i danske kroner (DKK)
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39 kr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
3. Returnering af vare
Bemærk: I øjeblikket kan der gå op til 14 dage fra at vi modtager din returpakke til at vi har færdigbehandlet den. I de fleste tilfælde vil der blot gå et par dage, men vi håber på din forståelse, TAAAK!
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget besked om at din vare kan afhentes eller er leveret på din hjemmeadresse. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Ønsker du at returnere en vare:
3.1. Opret en retursag i vores online retursystem på www.lykkebylykke.dk/retur ved at logge ind med dit ordrenummer og telefonnummer
3.2. I retursystemet oplyser du, hvilke varer du ønsker at returnere samt om du ønsker pengene retur eller et tilgodebevis (kun muligt på originalordre).
3.3. Vedlæg nu den medsendte følgeseddel i returpakken og luk din returpakke.
3.4. Ønsker du, at benytte vores fragtlabel med Track'n'Trace, kan du bestille et GLS returlabel lige her som du modtager på mail kort efter.
3.5. Husk at få en kvittering ved indlevering af din returpakke.
Du er ALTID velkommen til at aflevere personligt på vores adresse, som står øverst i handelsbetingelserne.
Bemærk: Vælger du at benytte vores returfragtlabel fra GLS, koster denne service 39 kr, som fratrækkes returbeløbet. Har du valgt 'Tilgodebevis' som returløsning, er det gratis at bruge vores returlabel. Du er dog altid velkommen til selv at sende din ordre retur med et returlabel, du selv har købt ved fx. et indleveringssted. Ved brug af eget returlabel trækkes der ikke et beløb for fragt hos os.
Returlabel gratis at bruge hvis du:
- ...vælger at modtage et tilgodebevis.
- ...hvis du har modtaget en reklamationsvare eller forkert vare.
I alle andre tilfælde koster det 39 kr., som fratrækkes det beløb, vi krediterer til din konto.
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Vedr. "AFHENT SELV" pakker
Pakker hvor der er valgt "Afhent selv" skal afhentes inden 7 hverdage fra den dag du får besked om at pakken er klar til afhentning. Hentes pakken ikke inden fristen udløber vil der blive trukket et håndteringsgebyr på 39 kr. med mindre andet er aftalt med vores kundesupport.
4. Prisgaranti
FØR KØB: Vi matcher en vares pris, hvis du finder den eksakte vare (mærke + størrelse) billigere hos en konkurrent. Kontakt da [email protected].
EFTER KØB: Som kunde hos Lykke by Lykke har du prisgaranti på din ordre op til 14 dage efter køb. Har du shoppet hos Lykke by Lykke og oplevet at varen (mærke + størrelse) efterfølgende er blevet sat ned hos os? Så matcher vi prisen op til 14 dage efter dit køb:
- Op til 5 dage efter køb refunderes differencen direkte til dit betalingskort.
- Op til 14 dage efter køb (5-14 dage) refunderes differencen på et gavekort til senere brug på www.lykkebylykke.dk. Gavekortet er gyldigt i 3 år.
Særlige undtagelser: Vores prisgaranti er undtaget ved store kampagner så som Black Friday samt vores fødselsdagskampagne i start oktober. Prisgarantien gælder ikke på varer som sælges hos andre butikker, hvor du kun får tilbuddet via medlemskab, abonnementer eller personlige rabatkoder.
5. Reklamation af vare
Lykke by Lykke har reklamationsret på 24 måneder ved omfattende fejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten omfatter ikke skader opstået ved fejlagtig brug, almindelig normal stidtage og gælder som udgangspunkt ikke på sten, perler, pailletter og andet pynt.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Alle reklamationer videresendes til de respektive firmaer, der producerer varerne for Lykke by Lykke, hvorfor reklamationens behandlingstiden kan variere.
5.1. Opret en reklamationssag i vores online retursystem på www.lykkebylykke.dk/retur ved at logge ind med dit ordrenummer og telefonnummer
5.2. I retursystemet oplyser du hvilken vare du har en reklamation på samt om du ønsker pengene retur eller en ny vare. Varens fejl skal i retursystemet beskrives samt der skal uploades et billedet af fejlen hvis muligt.
5.3. Når din reklamationssag er oprettet, skal du afvente vores reklamationsafdeling har taget stilling til din sag. Hvis reklamationen godkendes, vil du få en mail fra os med næste skridt i sagen.
5.4. Ved godkendelse af reklamationsag sender du varer retur til os med den returlabel, som vi sender til dig via mail eller selv har bestilt lige her.
5.5. Husk at få en kvittering ved indlevering af din returpakke.
5.6 Når vi har modtaget din returpakke og den er behandlet vil du få besked på mail.
Bemærk: Har du modtaget en reklamationsberettiget vare, er det naturligvis gratis at benytte vores returlabel.
6. Tilbagebetaling
Bemærk: I øjeblikket kan der gå op til 14 dage fra at vi modtager din returpakke til at vi har færdigbehandlet den. I de fleste tilfælde vil der blot gå et par dage, men vi håber på din forståelse, TAAAK!
Hvis du fortryder dit køb, kan du du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer betalingen modtaget fra dig (dog ikke leveringsomkostninger), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi gør i den forbindelse vores udenlandske kunder opmærksom på, at beløbet tilbagebetales i danske kroner, den dag kreditnotaen oprettes. Der tages altså forbehold for, at kurs og gebyrer kan svinge i de pågældende lande.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Returnering af et styktilbud: Har du shoppet et styktilbud, og vil sende den ene vare retur, anbefaler vi at vælger tilgodebevis som returløsning. Alternativt vil styktilbuddet frafalde.
Bemærk: Har du bestilt et returlabel hos os, og samtidigt ønsker pengene retur koster denne service 39 kr. Du er dog altid velkommen til, at sende den retur med et returlabel du selv har købt ved fx. et indleveringssted. Ved brug af eget returlabel trækkes der ikke et beløb for fragt hos os.
7. Bestillingsvarer, også kaldet "skaffevarer"
Din returret gælder ikke for bestillingsvarer/skaffevarer, dvs varer som ikke er lagervarer og som hjemtages specifikt til din ordre. Disse varer er tydeligt markeret, når du køber varen.
8. Varens stand
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Sender du fodtøj retur til os, skal skoenes oprindelige æske ligeledes være i original stand. Det vil sige, at skoæsken skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Denne må eksempelvis ikke tapes til ved forsendelse. Overholdes dette ikke og skoæsken er i stykker ved modtagelse, vil dette anses som en ødelagt vare da vi ikke længere kan videresælge varen. Vi vil derfor ikke kunne tage varen retur og du vil blive bedt om at afhente varen igen på egen regning.
9. Prisfejl
Der tages forbehold for eventuelle prisfejl på www.lykkebylykke.dk, nyhedsbreve, annoncering og generel markedsføring. Vi henviser til den altid gældende købelov.
10. Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: [email protected]
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
her - http://ec.europa.eu/odr
11. Persondatapolitik
Ved at benytte lykkebylykke.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores
datapolitik, som fremgår af følgende link https://www.lykkebylykke.dk/datapolitik . Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig
behandling af dine personlige oplysninger.
12. Hvem videregiver vi personlige oplysninger til
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
For at kunne videreudvikle og forbedre lykkebylykke.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden.
Personoplysningerne registreres hos Lykke by Lykke ApS og opbevares i fem år,
hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en
tilstrækkelig beskyttelse.
Som registreret hos Lykke by Lykke ApS, har du altid ret til at sende os dine
indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om
dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]
13. Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende
med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies
kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
14. Standard fortrydelsesformular
Du kan her hente vores standard fortrydelsesformular. Vi anbefaler dig at anvende vores elektroniske fortrydelsesformular her, da du også her automatisk får returskema.
Tryk her for at downloade standard fortrydelsesformularen.
Handelsbetingelserne er sidst ændret d. 27. maj - 2024 (Nye åbningstider rettet)