Handelsbetingelser

Lykke by Lykke
Lindholm Nærbanevej 5
9400 Nørresundby
CVR.: 37031429

Har du spørgsmål?

Hos Lykke by Lykke bestræber vi os altid på at give dig den allerbedste oplevelse. Du har derfor altid mulighed for at kontakte vores skønne lykkesupportere, som altid tager imod dig med et smil uanset om du kommer forbi vores lager, ringer eller skriver til os. Vi glæder os til at hjælpe dig! 

E-mail: support@lykkebylykke.dk

eller ring til os:

Tlf: +45 70 66 60 50
Man-tors: 9:00 – 16:00
Fre: 9:00 – 15:30
Weekend: Lukket

 


1. Levering

Hos Lykke by Lykke bestræber vi os altid på at levere din bestilling inden for 1-2 hverdage i samarbejde med Bring, Post Nord eller GLS. Leveringsperioden kan variere ved helligdage ekstraordinær travlhed..

Vi har følgende leveringsmetoder: 

  • Afhent hos os
    (Gratis)
  • Bring pakkeshop
    (Gratis ved køb over 399,- ellers 29 kr.)
    Bemærk: Vi sender GLS returlabel med i din pakke.
  • Bring hjemmelevering/flex-levering
    (59 kr.) Bemærk: Vi sender GLS returlabel med i din pakke.
  • DAO pakkeshop
    (Gratis ved køb over 399,- ellers 29 kr.)
    Bemærk: Vi sender GLS returlabel med i din pakke.
  • DAO hjemmelevering
    (39 kr.) Bemærk, at ved valg af DAO hjemmelevering giver du samtidigt lov til, at DAO må sætte pakke ude foran din dør/garage mm. Endvidere sender vi et GLS returlabel med i din pakke.
  • PostNord pakkeshop
    (Kun 10 kr. ved køb over 399,- ellers 39 kr.)
  • PostNord hjemmelevering
    (39 kr.)
  • GLS pakkeshop
    (Kun 10 kr. ved køb over 399,- ellers 39 kr.)
  • GLS hjemmelevering
    (39 kr.)

Lykke by Lykke samarbejder med Bring, PostNord, DAO og GLS, og alle forsendelser sendes som pakker med eller uden omdeling. Forsendelsesvalg foretager du selv ved ordrens afgivelse. Alle pakker har ”track and trace”, så du kan følge din levering via den mail, som henholdsvis  Bring, PostNord, DAO eller GLS sender dig. Alle benytter en mail- eller sms-service, der oplyser, hvor din pakke kan spores og hvornår din pakke leveres eller kan afhentes på nærmeste posthus eller pakkeboks. 

Det er dit ansvar som kunde at oplyse den korrekte leveringsadresse. Endvidere er det dit ansvar, at der på adresse og postkasse er synligt og korrekt navn, så din pakke kan leveres af Bring, PostNord, DAO eller GLS. Skulle det ske, at pakken kommer retur til Lykke by Lykke af denne grund, er det dit ansvar som kunde at betale for et nyt fragtgebyr på 39,- for at få pakken sendt på ny (gældende i Danmark).

Hos Lykke by Lykke er der også mulighed for at bestille og betale dine varer online, og herefter selv afhente dem personligt ved vores webshoplager, Lindholm Nærbanevej 5, 9400 Nørresundby, mod forevisning af ordrebekræftelse mandag til torsdag mellem 08.30 og 16.00 og fredag mellem 08:30 og 15.30. Ved at vælge denne metode sparer du leveringsfragten. Ring ved tvivlsspørgsmål på 70 66 60 50.

Vigtigt ift. DAO hjemmelevering: Dette er en flex-levering som leveres på adressen om natten/meget tidligt om morgenen, enten i postkasse eller foran dør. Der er aldrig en kvittering eller et billede på en DAO levering. Det er derfor dit ansvar alene, at sikre, at du som den eneste som har adgang til pakkens leveringssted. Vi dækker ikke omkostninger ved tabet af pakker er blevet afleveret af DAO. 

2. Betaling

  • Mobilepay
  • Dankort/Visadankort
  • Visa/Visadebit
  • Maestro/JBC
  • ViaBill

Du kan altid være helt tryg ved dine betalinger når du handler hos Lykke by Lykke. Vi tager ikke kortgebyrer. Samtlige kortoplysninger bliver krypteret med en såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan se dine kontoinformationer, og kun PBS kan tyde dem. I forbindelse med køb via elektronisk betaling benyttes en sikker forbindelse, som sikrer, at samtlige betalingsoplysninger ikke kan havne i forkerte hænder. Lykke by Lykke registrerer IP-adressen, hvorfra købet foretages. Disse oplysninger tages i brug ved falsk betaling og udleveres til evt. politiefterforskning. Kun det godkendte beløb på din bestilling kan fratrækkes, hvilket sker straks når varerne afsendes fra Lykke by Lykke.

Alle priser i Lykke by Lykke er pålagt dansk moms på 25%. Priserne er angivet uden fragt.

Alle købsaftaler, ordrebekræftelser mv. indgås på dansk og der afregnes ligeledes i danske kroner (DKK)

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39 kr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

3. Returnering af vare

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget besked om at din vare kan afhentes eller er leveret på din hjemmeadresse. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Ønsker du at returnere en vare:

3.1. Opret en retursag i vores online retursystem på www.lykkebylykke.dk/retur ved at logge ind med dit ordrenummer og telefonnummer

3.2. I retursystemet oplyser du hvilke varer du ønsker at returnere samt om du ønsker pengene retur, tilgodebevis eller en af de andre muligheder. 

3.3. Vedlæg nu den medsendte følgeseddel i returpakken og sæt det medfølgende returlabel på din returpakke.

3.4. Husk at få en kvittering ved indlevering af din returpakke.

Du er ALTID velkommen til at aflevere personligt på vores adresse, som står øverst i handelsbetingelserne.

 

Bemærk: Vi sender normalt et returlabel med i din ordre. Ved brug af denne returlabel og ønske om pengene retur, koster denne service 39 kr. Du er dog altid velkommen til, at sende den retur med et returlabel du selv har købt ved fx. et indleveringssted. Ved brug af eget returlabel trækkes der ikke et beløb for fragt hos os. Ved valg af GLS, Bring, DAO levering vil du få et GLS returlabel med i din pakke.

Returlabel gratis at bruge ved hvis du: 

  • ...vælger at ombytte til ny størrelse eller anden vare.
  • ...vælger at modtage et tilgodebevis.
  • ...hvis du har modtaget en reklamationsvare.

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.  

 

4. Ombytning af vare

Du er altid velkommen til at ombytte hele eller dele af din ordre til en anden størrelse eller anden vare. Ombytningen skal dog ske inden for 14 dage efter du har modtaget besked om at din vare kan afhentes eller er leveret på din hjemmeadresse. Første gang du ombytter er det helt gratis og vi betaler fragten. Ved ombytning nummer to osv. står du selv for at betale fragten. 

Ønsker du at ombytte en vare:

4.1. Opret en retursag i vores online retursystem på www.lykkebylykke.dk/retur ved at logge ind med dit ordrenummer og telefonnummer

4.2. I retursystemet oplyser du hvilke varer du ønsker at ombytte. 

4.3. Når din retursag er afsluttet får du en gavekortskode, som du kan kan bruge til at shoppe den nye vare. Vi sørger for, at fragten bliver trukket fra din ordre så snart gavekortet er indløst. 

4.4. Vedlæg nu den medsendte følgeseddel i returpakken og sæt det medfølgende returlabel på din returpakke.

4.5. Husk at få en kvittering ved indlevering af din returpakke.

4.6. Når vi modtager og behandler din returpakke, bliver din ombytningsordre automatisk pakket på vores lager og sendt afsted til dig.

Bemærk: Hvis du ønsker at ombytte en vare, kan du bruge den medsendte returlabel helt gratis første gang. 

 

5. Reklamation af vare

Lykke by Lykke har reklamationsret på 24 måneder ved omfattende fejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten omfatter ikke skader opstået ved fejlagtig brug eller almindelig normal stidtage. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Alle reklamationer videresendes til de respektive firmaer, der producerer varerne for Lykke by Lykke, hvorfor reklamationens behandlingstiden kan variere.  

5.1. Opret en reklamationssag i vores online retursystem på www.lykkebylykke.dk/retur ved at logge ind med dit ordrenummer og telefonnummer

5.2. I retursystemet oplyser du hvilken vare du har en reklamation på samt om du ønsker pengene retur eller en ny vare. Varens fejl skal i retursystemet beskrives samt der skal uploades et billedet af fejlen hvis muligt. 

5.3. Når din reklamationssag er oprettet skal du afvente vores reklamationsafdeling har taget stilling til din sag. Hvis reklamationen godkendes vil du få en mail fra os med næste skridt i sagen.

5.4. Har du valgt at ombytte til en ny vil du efter retursagens oprettelse få en gavekortskode, som du kan kan bruge til at shoppe den nye vare. Vi sørger for, at fragten bliver trukket fra din ordre så snart gavekortet er indløst.  

5.5. Ved godkendelse af reklamationsag sender du varer retur til os med den returlabel som vi sender til dig via mail hvis du ikke længere har den vi sendte med i din ordre ved modtagelse. 

5.6. Husk at få en kvittering ved indlevering af din returpakke.

5.7 Når vi har modtaget din returpakke og den er behandlet vil du få besked på mail.

Bemærk: Har du modtaget en reklamationsberettiget vare, koster det dig selvfølgelig intet at benytte vores returlabel. 

 

6. Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, kan du du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig (dog ikke leveringsomkostninger), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi gør i den forbindelse vores udenlandske kunder opmærksom på, at beløbet tilbagebetales i danske kroner, den dag kreditnotaen oprettes. Der tages altså forbehold for, at kurs og gebyrer kan svinge i de pågældende lande.  

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returnering af et styktilbud: Har du shoppet et styktilbud, og vil sende den ene vare retur, anbefaler vi at du ombytter til en anden style fra styktilbudskategorien eller vælger tilgodebevis. Alternativt vil styktilbuddet frafalde.

Bemærk: Vi sender normalt et returlabel med i din ordre. Ved brug af denne returlabel og ønske om pengene retur, koster denne service 39 kr. Du er dog altid velkommen til, at sende den retur med et returlabel du selv har købt ved fx. et indleveringssted. Ved brug af eget returlabel trækkes der ikke et beløb for fragt hos os.

 

7. Varens stand

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Sender du fodtøj retur til os, skal skoenes oprindelige æske ligeledes være i original stand. Det vil sige, at skoæsken skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Denne må eksempelvis ikke tapes til ved forsendelse. Overholdes dette ikke og skoæsken er i stykker ved modtagelse, vil dette anses som en ødelagt vare da vi ikke længere kan videresælge varen. Vi vil derfor ikke kunne tage varen retur og du vil blive bedt om at afhente varen igen på egen regning.

 

8. Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: support@lykkebylykke.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
her - http://ec.europa.eu/odr

 

9. Persondatapolitik

Ved at benytte lykkebylykke.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores
datapolitik, som fremgår af følgende link https://www.lykkebylykke.dk/datapolitik . Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig
behandling af dine personlige oplysninger.

 

10. Hvem videregiver vi personlige oplysninger til

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

For at kunne videreudvikle og forbedre lykkebylykke.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden.
Personoplysningerne registreres hos Lykke by Lykke ApS og opbevares i fem år,
hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en
tilstrækkelig beskyttelse.

Som registreret hos Lykke by Lykke ApS, har du altid ret til at sende os dine
indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om
dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: support@lykkebylykke.dk

 

11. Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende
med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies
kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

 

12. Standard fortrydelsesformular

Du kan her hente vores standard fortrydelsesformular. Vi anbefaler dig at anvende vores elektroniske fortrydelsesformular her, da du også her automatisk får returlabel og returskema.

Tryk her for at downloade standard fortrydelsesformularen.

 


Handelsbetingelserne er sidst ændret d. 7. juli - 2022

Copyright © Lykke by Lykke ApS. Alle rettigheder forbeholdes.