OBS! Vi bytter julegaver købt fra d. 10. november frem til d. 30. januar!

 

Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Lykke by Lykke
Lindholm Nærbanevej 5
9400 Nørresundby
CVR.: 37031429


Kundesupport


 

Du er altid velkommen til at kontakte os på e-mail.
E-mail: support@lykkebylykke.dk

eller ring til os:

Tlf: +45 70 66 60 50
Man-tors: 9:00 – 16:00
Fre: 9:00 – 15:30
Weekend: Lukket
 

Levering i DK

Hos Lykke by Lykke bestræber vi os altid på at levere din bestilling inden for 1-2 dage i samarbejde med Post Nord eller GLS. Leveringsperioden kan variere i forhold til weekend, ferie, helligdage samt nystartet udsalg eller eventuelle forsinkelser fra leveringsudbyders side.

Lykke by Lykke samarbejder med Post Nord og GLS, og alle forsendelser sendes som pakker med eller uden omdeling. Forsendelsesvalg foretager du selv ved ordrens afgivelse. Alle pakker har ”track and trace”, så du kan følge din levering via den mail, som henholdsvis Post Nord eller GLS sender dig. Begge benytter en mail- eller sms-service, der oplyser, hvor din pakke kan spores og hvornår din pakke leveres eller kan afhentes på nærmeste posthus eller pakkeboks. Det koster 29 kr. at få leveret til en GLS eller PostNord pakkeshop. Denne løsning er GRATIS, hvis du handler for mere en 499 kr. Ønsker du hjemmelevering koster dette altid 39 kr. 

Det er dit ansvar som kunde at oplyse den korrekte leveringsadresse. Endvidere er det dit ansvar, at der på adresse og postkasse er synligt og korrekt navn, så din pakke kan leveres af Post Nord eller GLS. Skulle det ske, at pakken kommer retur til Lykke by Lykke af denne grund, er det dit ansvar som kunde at betale for et nyt fragtgebyr på 39,- for at få pakken sendt på ny (gældende i Danmark).

Hos Lykke by Lykke er der også mulighed for at bestille og betale dine varer online, og herefter selv afhente dem personligt ved vores webshoplager, Lindholm Nærbanevej 5, 9400 Nørresundby, mod forevisning af ordrebekræftelse mandag til torsdag mellem 08.30 og 16.00 og fredag mellem 08:30 og 15.30. Ved at vælge denne metode sparer du leveringsfragten. Ring ved tvivlsspørgsmål på 70 66 60 50.
 


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Lykke by Lykke ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på lykkebylykke.dk er Lykke by Lykke ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: support@lykkebylykke.dk

 


Betaling

Hos Lykke by Lykke betaler du sikkert og kan benytte følgende betalingsmetoder:

• Dankort/Visadankort
• Visa/Visadebit
• Maestro/JBC
• Mobilepay
• ViaBill
 

Vi tager ikke kortgebyrer. Samtlige kortoplysninger bliver krypteret med en såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at uvedkommende ikke kan se dine kontoinformationer, og kun PBS kan tyde dem. I forbindelse med køb via elektronisk betaling benyttes en sikker forbindelse, som sikrer, at samtlige betalingsoplysninger ikke kan havne i forkerte hænder. Lykke by Lykke registrerer IP-adressen, hvorfra købet foretages. Disse oplysninger tages i brug ved falsk betaling og udleveres til evt. politiefterforskning. Kun det godkendte beløb på din bestilling kan fratrækkes, hvilket sker straks når varerne afsendes fra Lykke by Lykke.

Alle priser i Lykke by Lykke er pålagt dansk moms på 25%. Priserne er angivet uden fragt.

Alle købsaftaler, ordrebekræftelser mv. indgås på dansk og der afregnes ligeledes i danske kroner (DKK)

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39 kr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit


Bestilling 

Ved bestilling på www.lykkebylykke.dk laver vores ordresystem automatisk en ordre i dit navn. Denne sendes efterfølgende til den, på ordren, oplyste mailadresse.


Fortrydelsesret/Returnering

Skal du returnere noget fra en ordre, der er lavet før den 18/11-20, benyt da venligst det returskema, der var vedlagt din ordre ved modtagelse. Skal du returnere noget fra en ordre lavet efter den 18/11-20, benyt da vores nye retursystem ved at klikke dig ind på www.lykkebylykke.dk/retur og oprette din returnering online. 

Er der tale om en reklamationssag, afvent da personlig korrespondance med en af vores medarbejdere efter sagsoprettelse, inden du sender varen retur til os. 

 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Medsendte returformular skal udfyldes og medsendes, når du returnerer din pakke til os. Er returformularen ikke udfyldt, udstødes automatisk et tilgodebevis.

 

Har du købt en julegave i perioden 10. november - 23. december 2020, byttes disse til og med d. 30. januar 2021.
 

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelsen af din pakke uden at give os besked.

Du skal selv betale for, at pakken returneres medmindre der er tale om en ombytning. Du har, som kunde, det fulde ansvar for de returnerede varer, indtil de er tilbage fysisk hos Lykke by Lykke. Det vil sige, at du hæfter for bortkommelse og tab af pakker, der ikke ankommer til vores adresse. Vi anbefaler derfor, at du altid sender med Track & Trace, så pakken kan spores.

Ved returnering af køb foretaget på vores danske webshop: Benytter du vedlagte returlabel, fratrækkes 39 kr. i fragtgebyr. Vælger du selv at afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen, er det på eget ansvar. Vi tilbyder ikke fri ombytning eller retur ved køb foretaget og leveret uden for DK.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.   

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Sender du fodtøj retur til os, skal skoenes oprindelige æske ligeledes være i original stand. Det vil sige, at skoæsken skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Denne må eksempelvis ikke tapes til ved forsendelse. Overholdes dette ikke, fratrækkes et gebyr på 100 kr. som erstatning.  

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, kan du du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig (dog ikke leveringsomkostninger), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi gør i den forbindelse vores udenlandske kunder opmærksom på, at beløbet tilbagebetales i danske kroner, den dag kreditnotaen oprettes. Der tages altså forbehold for, at kurs og gebyrer kan svinge i de pågældende lande.  

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Returnering af et styktilbud: Har du shoppet et styktilbud, og vil sende den ene vare retur, anbefaler vi at du ombytter til en anden style fra styktilbudskategorien eller vælger tilgodebevis. Alternativt vil styktilbuddet frafalde.

 

Varen sendes til:

Lykkebylykke Lindholm

Nærbanevej 5

9400 Nørresundby

 

Bemærk venligst at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.


Ombytning

Hvis du ønsker at ombytte dit køb til en anden vare, i en anden farve eller størrelse, er der gratis ombytning (ombytningsordren sendes kun til pakkeshop - ikke med hjemmelevering). Du kan også vælge at få et tilgodebevis, der kan benyttes ved et senere køb. Vælger du en af disse to muligheder fratrækkes der ikke et ekspeditionsgebyr på 39 kr. 

Er der mistanke om snyd eller spekulationer i forbindelse med en returordre, forbeholder Lykke by Lykke sig retten til at vurdere en ordren individuelt.


Reklamation

Lykke by Lykke har reklamationsret på 24 måneder ved omfattende fejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten omfatter ikke skader opstået ved fejlagtig brug eller almindelig normal stidtage. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Alle reklamationer videresendes til de respektive firmaer, der producerer varerne for Lykke by Lykke, hvorfor reklamationens behandlingstiden kan variere.  

 

Oplysning om klagemuligheder: Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på: support@lykkebylykke.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse support@lykkebylykke.dk. 

 

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl, så vi kan hjælpe dig. Send gerne ris og ros på support@lykkebylykke.dk eller ring på+45 70 66 60 50. 

Find os på Facebook: LykkebyLykke eller Instagram: @LykkebyLykke eller #Lykkebylykke 


De bedste hilsner fra   

Janne Lykke

 

Sidst opdateret d. 17. november 2020.

Copyright © Lykke by Lykke ApS. Alle rettigheder forbeholdes.