Bruuns Bazaar er et af Danmarks største designikoner. Siden 1994 har brandet haft vokseværk og står i dag med et solidt fodfæste på den danske modescene. Bruuns Bazaar arbejder hårdt med at bevare de stolte traditioner inden for trøjbranchen - en klassisk ideologi, som Bruuns Bazaar altid er blevet associeret med.
Bruuns Bazaar: En symbiose af stolte traditioner og nutidens trends
Bruuns Bazaar er et modehus med en meget tydelig skandinavisk designkultur. Sådan har brandet altid prioriteret deres design, samtidig med at varesortimentet gennem tiden altid har været gennemført, sofistikeret og med fokus på kvalitet. Skandinavisk design fordrer, at designet skal være enkelt og minimalistisk, men uden at være kedeligt.
Det handler om at finde balancen mellem det diskrete og det vovede, og det gør Bruuns Bazaar helt eminent. Nutidens trends kommer især til udtryk i formerne og snittene på tøjet. Det er samtidig her, hvor Bruuns Bazaar viser, at de afviger fra deres stolte, klassiske traditioner, men på en måde, hvor det aldrig bliver enten eller. Det er tydeligt, at det tidløse udtryk gennemsyrer ethvert design, og det manifesterer den respekt, de har for deres eget brand.
Bruuns Bazaar har fokus på bæredygtighed
Bag de lækre design er Bruuns Bazaar også i en rivende udvikling, hvad angår produktionsmetoderne af deres tøj. På den front er de bestemt ikke klassiske og traditionelle – de er moderne og bæredygtige. Omkring 50 procent af alle varer fra Bruuns Bazaar er lige nu bæredygtigt produceret. Men det stopper ikke her. Inden for den nærmeste fremtid – og her snakker vi om to til tre år – er målet for Bruuns Bazaar at være et 100 % bæredygtigt brand.
Det er ambitiøst, og det er en målsætning, der er et skandinavisk topbrand værdigt. Ambitionen er med til at skubbe en hel industri i den rigtige retning, og med Bruuns Bazaar som fanebærer på udviklingen, cementerer de deres position på den danske såvel som internationale modescene – og så kan de tilmed tilskrive endnu en stor bedrift til deres stolte historie.